Als Scoutingvereniging kunnen we niet zonder vrijwilligers. Een deel van de vrijwilligers zetten we graag in bij het onderhoud van het clubhuis en het terrein. Hierbij is ons streven om 10 keer per jaar een ochtend te organiseren, waarop we gezamenlijk diverse schoonmaakwerkzaamheden en klussen oppakken. Op deze website vindt u wat achtergrondinformatie over de aanpak waar wij als vereniging voor gekozen hebben.

Veel gestelde vragen

Wanneer zijn de klus- en schoonmaakochtenden?

Alle klusochtenden zijn op een zaterdagochtend van 09:00 tot 12:00. Voor seizoen 2023-2024 hebben we de volgende momenten gepland voor de klus- en schoonmaakochtenden:

• 13 April 2024
  • 11 Mei 2024
  • 8 juni 2024
  • 29 juni 2024

Waar kan ik terecht voor vragen en opmerkingen?

U kunt contact opnemen met het klus- en schoonmaak team via [email protected].

Hoe kan ik me aanmelden?

Je kunt je aanmelden voor de betreffende klus- en schoonmaakochtend door dit formulier in te vullen.

Waarom wordt er gevraagd me aan te melden?

Voor ons is het prettig om vooraf een idee te hebben hoeveel vrijwilligers er aanwezig zullen zijn. Op grond hiervan kunnen we inschatten welke klussen we aan kunnen gaan pakken en welke materialen we van tevoren moeten inkopen. Daarnaast wordt op die manier direct vastgelegd wie er in aanmerking komt voor de ouderparticipatie teruggave en kunnen we voor wat lekkers zorgen bij de koffie / thee.

Ik heb geen ervaring met klussen, kan ik toch helpen?

Ja, Scouting draait om dingen samendoen en te leren van elkaar. Dit geldt ook voor de klus- & schoonmaakochtenden. Op de ochtenden zijn ervaren mensen aanwezig, die graag uitleggen hoe je een bepaalde klus aanpakt. Daarnaast zijn de klussen ook zeer gevarieerd zoals:

• het uitvoeren van schoonmaakwerkzaamheden
  • het onderhoud van het buitenterrein en het bijbehorende groen
  • diverse reparatie- en onderhoudswerkzaamheden

Kortom: er is voor iedereen altijd wel wat te doen.

Kan ik nog iets meenemen?

Jazeker! In de e-mail die ongeveer negen dagen voorafgaand aan de klus-en schoonmaakochtend wordt gestuurd, staat wat we van plan zijn om te gaan doen. Hierin staat welke klussen we gaan doen en wat voor gereedschap hiervoor nodig is. Een hoop gereedschap hebben wij zelf, maar het is altijd prettig als u zelf ook wat mee kan nemen.