Directe omgeving

Het clubhuis ligt aan de rand van Barendrecht, op loopafstand van een skateparkje en het Kooiwalbos, een ruim aangelegd randpark van Rotterdam. Er is op korte fietsafstand een zwembad en een winkelcentrum. Je bent hier midden in de randstad met vele recreatiemogelijkheden, attracties en bezienswaardigheden. Hieronder volgt een greep uit de vele mogelijkheden:

Recreatie, attracties en bezienswaardigheden binnen 5 km van het clubhuis:

• Recreatiegebied de Oude Maas met park, speeltuin (met gelegenheid om een ijsje te kopen) en miniatuur stoomtreinenvereniging "Maasoever Spoorweg", die in de zomervakantie elke middag tegen een kleine vergoeding rijden.
  • Kinderboerderij en levend landbouwmuseum “De Kleine Duiker” (Ook kano verhuur.)
  • Kinderboerderij “De Kooi”  in Rotterdam IJsselmonde waar je natuurlijk  gewoon kunt rondkijken en spelen maar ook tegen betaling een themakist kunt huren met activiteiten voor kinderen in verschillende leeftijdsgroepen (wel vooraf reserveren).
  • Overdekt zwembad: Inge de Bruijn zwembad in Barendrecht.
  • In en rond Barendrecht zijn heel veel mogelijkheden om te gaan geocachen, er liggen traditionals, multi’s (bijvoorbeeld de kindermulti "Poppetje gezien? .... cache-je dicht" in het Kooiwalbos) en mysteries die men eerst in het clubhuis gezamenlijk op moet lossen. Ook zijn er enkele kanotrails met geocaches op de “Blauwe Verbinding”.
  • De “Blauwe Verbinding”, een bijzondere waterverbinding tussen het Zuiderpark in Rotterdam en de Zuidpolder in Barendrecht. De verbinding is een route van vijftien kilometer lang en is onderverdeeld in een aantal deeltracé's. Kano's zijn te huur aan het beginpunt en het eindpunt.
  • Het Zuiderpark met wandel- en fietspaden, een fantastisch speelterrein, een avontureneiland, een strandje, moerasgebied, bossen, eilanden en veel water.
  • In het Zuiderpark is een Sportplaza met gratis toegankelijke sportmogelijkheden: voetbal, handbal, basketbal, tennissen en kanoën. Er zijn skateheuvels, een freerunparcours en een openlucht fitnessparcours. Materialen zijn te leen bij de medewerkers die ook toezicht houden.

Recreatie, attracties en bezienswaardigheden binnen 10 km van het clubhuis:

• overdekt en openlucht zwembad: zwembad de Fakkel in Ridderkerk
  • Recreatieoord Binnenmaas met grote speeltuin, attracties en openluchtzwembad. Het park met natuurzwemwater (waar ook roeiboten en waterfietsen te huur zijn) is gratis toegankelijk.
  • Centrum van Rotterdam met Euromast, Erasmusbrug, oude havens, koopgoot, bijzondere architectuur en veel kunstwerken. (Het openlucht Havenmuseum bij het Maritiem Museum in de oude haven van Rotterdam is gratis toegankelijk.)
  • In Rotterdam zijn natuurlijk ook veel activiteiten en attracties voor kinderen, onder andere  de grote kinder-doe-tentoonstelling "Professor Plons" bij het Maritiem museum, natuurspeeltuin "de Speeldernis", indoor trampolinepark Jump-XL , indoor speelparadijs MonkeyTown en nog veel meer.
  • Scouting Museum De Ducdalf over de geschiedenis van de Padvinderij van vroeger en Scouting van nu. (Het museum is -tijdelijk- gesloten, check de website!)