Verkenners

De Verkenners zijn jongens en meiden van 11 tot en met 15 jaar. Deze groep is niet meer bezig met het spelen in thema. Bij de Verkenners ligt de focus op het ontwikkelen van hun Scoutingvaardigheden. Daarnaast is het ook belangrijk dat Verkenners af en toe (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep wordt op deze manier relatief zelfstandig.

De Verkenners zijn vaak in en rond het clubhuis maar fietsen ook heel regelmatig naar bijvoorbeeld het Kooiwalbos of de Oude Maas voor scoutingspellen of ze doen een hike (per fiets of te voet) om ervaring op te doen in diverse routetechnieken. De Verkenners gaan elke eerste week van de zomervakantie op zomerkamp ergens op een bosrijke locatie in Nederland. Onze Verkennersgroep doet in het voorjaar altijd graag mee met de RSW, een supergezellig weekend ergens in de regio.

Patrouilles

De Verkennersgroep is opgedeeld in 5 of 6 patrouilles, in elke patrouille is een 4e-jaars Verkenners de patrouilleleider (PL) en een 3e-jaars Verkenner is assistent patrouilleleider (APL) met elk hun eigen taken en verantwoordelijkheden. In de patrouilles zijn jongens en meiden gemengd.

Kader

De 3e- en 4e-jaars Verkenners vormen samen het “kader". Zij hebben regelmatig na de reguliere opkomst nog een kort kaderoverleg. Één keer per jaar hebben zij een kaderweekend en ze gaan tussen Kerst en Oud en Nieuw op winterkamp.

Contact

Meer weten of gratis en vrijblijvend 4 opkomsten meedoen? Stuur dan een e-mail naar [email protected].